Jornades Infància i Natura 2022

Infància i natura, un binomi perfecte pel desenvolupament integral de les persones. Si traslladem aquest contacte als entorns educatius, els espais naturals es converteixen en un gran recurs pedagògic. Infància i natura pretén ser una jornada d’escolta, reflexió, experiència i emoció a on participants, ponents i organitzadores podrem compartir pedagogia.

“Mentre la nostra societat està ocupada teoritzant sobre allò que  més necessiten els infants, la naturalesa simplement ofereix un espai perquè el infant el descobreixi per ell mateix.”

Nicolette Sowder.

I és que avui en dia milions d’infants passen la majoria del seu temps a espais tancats, asseguts més temps enfront d’una pantalla que jugant a l’aire lliure, pujant arbres, botant troncs o explorant. Segons diversos experts la “síndrome de dèficit de naturalesa” és un dels mals del segle XXI.

Infància i Natura reuneix a Mallorca, per primer cop, a tres expertes de renom internacional que ens acompanyaran amb la seva experiència i coneixement.

Aquesta iniciativa està organitzada per Nexes des del seu afany investigador i formatiu ens apropa una experiència d’aprenentatge.

🌿 Impulsar l’exploració i la connexió dels infants amb l’entorn natural.
🌿 Potenciar el respecte cap a la naturalesa, cap a nosaltres i amb els altres.
🌿 Promoure l’aprenentatge a través d’experiències reals i derivades del joc espontani.
🌿 Donar suport a iniciatives pedagògiques d’acostament a la Natura.

Continguts

🌿 Relació infància-naturalesa.
🌿 Joc Lliure.
🌿 Naturalesa i currículum.
🌿 Recursos didàctics del mitjà.

Metodologia presencial, participativa i reflexiva.

Dirigit a professionals del món de l’educació, especialment de l’educació infantil, acompanyants d’escoles actives, famílies i estudiants de l’àmbit de l’educació i del medi ambient i a les persones interessades en conèixer l’educació en la naturalesa i els principis metodològics des d’una perspectiva pràctica i vivencial.

09:00 h a 09:30 h: PRESENTACIÓ JORNADA

09:30 h a 11:30 h: ANGÈLICA SÁTIRO

11:30 h a 12:00 h: COFEE-BREAK*

12:00h a 14:00 h: PETRA JÄGER

14:00 h a 14:30 h: VISITES GUIADES – S’Hort Vell i Nexes

14:30 h a 16:00 h: DINAR EN COMUNITAT*

16:00 h a 18:00 h: HEIKE FREIRE

18:00 h a 19:00 h: TAULA RODONA “Reflexió”

*Menjar (vegetarià, amb productes locals) i begudes (aigua, infusions…) incloses amb la inscripció.
**Es prendran les mesures Covid segons normativa vigent.
***Només en cas de suspensió de l’acte es retornarà l’import abonat.

85€ per a les 20 primeres places, descompte del 15%.

Organitzen

Col·laboren